torsdag 27 mars 2014

Krakas sjal

Nu har jag stickat klart min röda sjal i lingarn. Lätt som en plätt! Räta maskor med en ökning i början av varje varv. Enligt beskrivningen jag stickat från kommer inspirationen från den isländska sagan om Kraka. Hon var så vacker att man blev betagen av hennes skönhet. Ragnar Lodbrok ville pröva hennes list och skickade efter henne med ordern att komma vare sig påklädd eller naken, varken hungrig eller mätt, varken ensam eller i sällskap. Hur löste Kraka det här då? Jo, hon kom iklädd i ett fisknät med en lök i munnen och hade en hund vid sin sida. 


Jag tyckte så mycket både om att sticka sjalen och att ha den att jag nu stickar en ny som kommer att bli snygg till jeans.


Jag rekommenderar boken som jag hittade mönstret i. Det finns hur mycket som helst att sticka och inspireras av.


Katarina



4 kommentarer:

  1. Hur läcker som helst!

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Kan inte alls sticka. Eller kan o kan. Jo det kan jag säkert men det blir aldrig av.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Så härlig den blev! Har inte kommit till garnaffären än men det ska bli snart;-)!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  4. Så vackert det blev :)

    ~Ha det fortsatt gott vännen~
    Kram Lollo

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...