söndag 24 mars 2013

Otroligt väder


Det är så otroligt vackert ute just nu och har varit så under ett flertal veckor. Solen skiner mot en klarblå himmel, kallt på natten och runt nollan på dagen samt snö som gör allt ännu ljusare. Jag vill inte att det ska ta slut trots att så många längtar efter våren. Om jag tänker på andra vårvintrar minns jag regn, grådisighet och lerig grusväg. Då är valet enkelt för mig och jag föredrar en kylig vårvinter med snö än en varm vårvinter med regn.



Igår tog vi oss en längre vandring längs Lungälvsravinerna. Ni vet, ett av mina paradis på jorden. Det tog lång tid med allt vackert som skulle fotograferas och njutas av. Eftersom det var spårsnö vet vi nu var djuren längs älven dricker vatten, att de ofta följer ledens sträckning när de vandrar samt att strömstaren var sällskapssjuk.


Ser ut genom fönstret och ser att ännu en dag med sol och blå himmel ligger framför oss.

Må så gott allihop!

Katarina

11 kommentarer:

  1. Wow vilka bilder!!
    Otroligt fina.

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Det är jättevackert med det sol och klarblå himmel. Men jag längtar så otroligt mycket efter vitsippor och humlor. Fast jag håller med dig, det är bättre med det kyligt vackra än det bruna diset så här tidigt på våren. Jättefina bilder.

    SvaraRadera
  3. Så vansinnigt vackert! Tack för att du delade med dig av bilderna :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Själv längtar jag oerhört efter våren i år! Fast jag måste ändå hålla med dig om att det är alldeles förtjusande vackert med snön när det ska fotas....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojoj så vackra njutbara bilder....du har verkligen blick för det där och förmågan att se det och fånga det på dina underbara bilder....njuuuter sååå!!
    Tack för detta fina du bjuder på :)

    Hoppas vårsolen skiner på dig så här i påskveckan :)

    Önskar dig en fin dag vännen
    Kram från Lollo

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det en vacker tid! Nej fy för regn...

    Jag önskar en Glad Påsk till er! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  7. Kikar in igen för att önska dig en riktigt skön och avkopplande helg:)
    Glad Påsk min vän
    Påskkramar från Lollo♥

    SvaraRadera
  8. Visst har vi härliga dagar nu, önskar dig fortsatt fint väder och en mysig påsk! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  9. Tittar in igen och njuter av dina vackra bilder. Vill smatidigt passa på att önska en glad påsk!

    SvaraRadera
  10. Fantastiska bilder Katarina! Du har en gåva vad det gäller fotografi vännen. :)

    Här har du en som längtar efter vår så att det skriker om det. Efter en av de längsta, kallaste och mörkaste vintrarna i mannaminne (sedan 1942 enligt min farmor ;)) här i Skåne längtar min kropp så att den håller på att gå itu. Och markerna är så torra att trots snö är det brandrisk här i Skåne (låter helt galet, jag vet) eftersom vi knappt har fått något regn alls på hela vintern. Så hur vackert det än är med all den vita snön så känner jag mig redo att säga farväl till den nu efter 4 månader med det vita täcket och välkomna våren. :)

    Ha en fin påsk Katarina och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Ja, det är otroligt vackert och jag har alltid varit en förespråkare av vinter och snö och kyla, men nu tycker jag att det liksom räcker för det blev en vinter som inte var en fin sådan och sen har det bara varit svinkallt och blåsigt.....slask är inte kul, jag håller med. Hoppas får får lov att göra ett stort hopp så vi slipper det!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...