onsdag 26 mars 2014

Långt borta

Idag är temat Långt borta Underbara onsdag. Kan det vara fysiskt långt borta eller kanske drömmar om något som känns svårt att nå? Det kan ju också vara någon man längtar efter som är långt borta eller fantastisk avkoppling som gör att man mentalt försvinner långt bort. Fast idag känns det som om våren är långt, långt bort när jag tittar ut på snöovädret.

Hur tänker jag då? Långt borta... Jo, jag hamnar i Nordnorge där maken hela tiden spanade långt bort efter fåglar av alla de slag.


Och tack vare hans fågelintresse fick jag uppleva fågelön Hornøya. Så långt bort i havet väster om Vardø på Varangerhalvön. Fåglar av alla de slag överallt. Det var ett öronbedövande ljud från allt skrän. En fantastisk upplevelse långt bort...


Fast allt var inte så långt bort, utan vi kom väldigt nära de vackra lunnefåglarna.


Om ni klickar på bilden nedan så kommer ni till Växthusliv där man kan hitta fler inlägg på temat Långt borta.



Katarina

4 kommentarer:

  1. Så häftigt med alla fåglarna!

    SvaraRadera
  2. Åh, har du sett lunnefåglar på riktigt. Puffins :D Jag älskar de där små fåglarna. Hade hoppats få se dem när vi besökte Isle of Skye, men tyvärr. De är ju sååå fina! Suck, nu måste jag nog besöka Emma Balls websida och dregla över hennes akvareller min lunnefåglar en stund ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska bilder....

    SvaraRadera
  4. Vilka fina näbbar och fötter! Otroligt att de har såna näbbar, att det kan skapas så. De är så fina!

    Vilken resa. Och tur för mannen din att än fast det inte är ditt intresse så följde du med :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...