söndag 13 februari 2011

Hem ljuva hem

Hemma igen efter några dagar i Sälenfjällen. Vi hade tur både med väder och skidföre. Trots att snön låg mycket djup när vi kom hem (svärfar hade skottat väldigt bra) så kändes det skönt att vara hemma igen. Jag kan ju inte riktigt förstå hur all denna snö ska kunna smälta bort och få fram våren. Fågelkvitter och fågelungar känns väldigt långt bort. Det enda fågelägg jag kommer att se på länge är nog mitt lilla trä-ägg i fönstret.

Ha en härlig vecka!






3 kommentarer:

  1. Jag som nästan blev lite avundsjuk av fjällbilderna. Fick för mig att du bodde med fjällen inpå knuten.

    Men det kanske är så, att man njuter bäst om man inte har det utanför fönstret varje dag. Man tenderar ju att sluta se allt det vackra som finns inpå knuten!

    Ha en skön vecka, "därhemma"!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera
  2. Borta bra men hemma bäst. Så sant som det är sagt det. Håller med Anneli,
    Jag växte upp med fjället i ryggen och uppskattade det inte förrän jag flyttade 15 mil bort.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, vit färg är nästan magi!

    Vad härligt med en tripp till Sälenfjällen!

    Förstår inte heller hur våren ska ta överhanden i år, men det ska bli härligt när den väl är här!

    Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...