tisdag 8 november 2016

Lång tid och kärt återseende


Det är nästan ett år sedan jag skrev något här och vad glad jag blev av att så många bekanta fortfarande bloggar. Jag har börjat fyllas av lust att skriva och fotografera igen, den lusten som bara försvann och inte verkade vilja komma tillbaka. Det enda skrivande som kommit ur mig har varit jobbrelaterat och den enda fotografering som kameran producerat har varit semesterbilder och då mest med telefonen.

Nu kliar det dock både i penna och kameralins. Jag vill tillbaka till vardagsbetraktelser samt det vackra och eftertänksamma jag får syn på genom kameralinsen. 

Kaprifolen finns i min trädgård och påminner om Bohuslän. Jag blir glad när jag ser hur den blommar om och om igen och den ger inte ens upp när frosten nyper den så smått. Precis som jag, vilar lite och blommar igen då och då.

Katarina





1 kommentar:

  1. Härligt att du är tillbaka, har saknat dina vackra bilder och kloka ord
    Kram Ewa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...