fredag 16 mars 2012

Ändrade planer...


Den här helgen skulle vi ha åkt de där 27 milen ner till mina föräldrar. Sist vi sågs så firade vi jul tillsammans, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. I morse ändrades planerna när sonen vaknade med jätteont i halsen och feber. Han har ju klarat sig hittills så det var väl hans tur att bli sjuk nu stackarn. 

Det är säkert många som har det så att man bor långt ifrån sina nära och kära, kanske ännu längre bort än vad jag gör. Det jag saknar allra mest är de där spontana kontakterna när man bara kan titta in och ta en fika, bjuda på lunch eller ta en shoppingtur tillsammans. 

Jag har ändå sådan tur att mina föräldrar är datoranvändare så de läser bloggen, skypar och läser Facebook. Det innebär att de faktiskt har lite koll på vad vi pysslar med här uppe. När vi sedan pratar i telefon så kan man relatera till saker som har hänt. 

Nu sitter jag här i min röda soffa och skriver istället för att sitta och äta och dricka gott hos mina föräldrar. Det bästa är att nu har jag det kvar och kan gå och längta lite tills dess. Jag hoppas att de läser bloggen i kväll så de vet att jag tänker på dem.

Ha en skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Ibland är verkligen tekniken uppskattad och till hjälp, som nu för er. Hoppas sonen inte blir alltför dålig och att du får träffa dina föräldrar snart!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...