måndag 14 februari 2011

Vändag

Jag tycker att Alla hjärtans dag skulle bli mer av en vän-dag då man bryr sig lite mer om alla runtom sig. Det handlar inte om presenter och uppvaktningar utan att bry sig om. Hemma hos oss passerar den 14 februari ganska obemärkt, tyvärr kanske... eller så bryr vi oss om varandra ändå.

Jag blir så glad när någon som jag inte hört av på länge helt plötsligt ringer upp. Då känner man sig lite uppmärksammad. För att inte tala om de sällsynta gånger man får ett brev "på riktigt". Det är nästan det allra bästa. Jag skickar "riktiga" brev ibland och reaktionen blir oftast: "Oj, vad kul det var att få ett riktigt brev". Nu skickar jag iväg en liten tanke/uppmaning... ta och skriv ett brev till någon eller ring till någon som du inte pratat med på länge. Det kommer att generera många goda tankar!

Jag har en god vän och kollega som är jättebra på att bry sig om andra. Kramar till dig!!

Må väl alla hjärtegoa därute!!



3 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att höra av nån man inte träffat på länge. Lite lättare är det ju nuförtiden med alla olika sociala medier, men håller helt med, inget som slår ett riktigt brev som kommer med posten...//kram maria

    SvaraRadera
  2. Tycker att det ska vara alla hjärtans dag varje dag. Vår värld behöver mera kärlek och acceptans varje dag och inte bara en dag per år.
    Ha det bra
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nu är det för sent - men jag ska försöka komma ihåg din uppmaning imorgon. Vet en vän som det var länge sen jag ringde!

    kram
    /Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...