lördag 12 november 2016

Från skithöst till fin vinter


Idag skiner solen på mig efter en lång skithöst med hosta och lunginflammation. Det ger mig hopp om en fin vinter eftersom jag idag har tagit min första korta och lugna promenad ute på underbara Brattforsheden sedan jag blev sjuk. Sist jag var här ute var i början på september och då sprang jag uppför backarna som den värsta bergsgeten. Inte kunde jag då tro att jag strax därefter skulle inleda en två månader lång hostperiod med en avslutande lunginflammation.

Solen sken på oss och snön reflekterade sitt vackraste glitter och för första gången på länge mådde jag riktigt bra. Nu är det de små stegens filosofi som gäller så att det inte blir något bakslag.

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...