söndag 29 juni 2014

Lite mer Åland - Käringsund


I slutet på maj var vi några dagar på Åland med husbilen. Jag hade helt glömt bort fotografierna jag tog sista dagen precis innan vi skulle åka hem. Vi sov en natt i Käringsund strax intill Eckerö och nere i hamnen fanns den här härliga miljön. Det visade sig att just här har ett flertal inspelningar av Saltkråkan gjorts. Jag som är uppvuxen med tv-serien Saltkråkan tyckte allt att det var lite häftigt. Vad jag har förstått har alla sina egna favoriter från serien. Jag tyckte alltid att Teddy och Freddy verkade ha det så kul med Johan och Niklas och skulle gärna ha följt med dem på deras utflykter. I vilket fall så var det en speciell känsla att vandra runt bland båthusen och sjöbodarna i Käringsund.

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...