måndag 12 maj 2014

Vågrätt på Öland

Västerut från Ottenby lund
Jag släpper inte Öland riktigt ännu. Tittade på bilderna därifrån för en liten stund sedan, och insåg att man måste ha ett bra ögonmått och vara säker på handen för att fotografera där. De flesta foton visar hav, himmel och horisont på något sätt och då blir det ganska tydligt om man håller kameran lite snett. 

Neptuni åkrar

Jag blir lika glad varje gång jag lyckas ta ett foto som inte lutar utför mot höger eftersom jag hör till dem där med lite brytningsfel och som aldrig kan klippa rakt.

Norra udden, Trollskogen
Visst är det fantastiskt vackert på Öland! Det handlar både om vyerna och om ljuset. Fast nu dröjer det nog ett tag innan jag åker dit igen eftersom så många andra vackra platser väntar på mig.

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...