söndag 16 mars 2014

Vandring i Lungälvsravinerna

Jag återvänder om och om igen till Lungälvsravinerna. Det lockar och drar och gör mig lugn. Man vandrar upp och ner i ravinerna för att sedan gå längs den lugnt slingrande älven. Ljuset är alldeles speciellt och svårfångat med kameran (för mig i alla fall).


Idag blev det en vandring i Lungälvsravinerna med fikapaus vid vindskyddet. Jag känner mig lyckligt lottad över att bo intill detta naturreservat med allt vad det innebär av djurliv, natur, rekreation, stillhet och lite äventyr.

Vintern fanns kvar här och var i form av vackra mönster i isen. Tänk så vackert det blir när naturen själv får skapa. 

Ha en skön vecka!
Katarina

4 kommentarer:

  1. Usch ja vad ljuset kan vara svårt att få fast på bild ibland! Men isbilderna är toppenfina!!!

    SvaraRadera
  2. Så vackert....men blåser det inte fruktansvärt hos er? Ser ju hur fint ut som helst....

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder och en underbar upplevelse!
    Jag tror sådana stunder förlänger livet...det måste de göra..hiih..
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera
  4. Så intressanta bilder, den översta av den undre serien har ett magiskt uttryck!
    Kram fr Tina på Ön

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...