tisdag 25 mars 2014

Topplistor

Jag tycker det är lite kul när andra lägger ut topplistor av olika slag:
  • Favoritböcker
  • Resmål
  • Maträtter
  • Händelser under året
  • Årets höjdpunkter
  • Favoritfilmer osv...
När jag har läst en intressant eller rolig topplista tänker jag att jag också kanske skulle hitta på något som jag skulle kunna rangordna. Om ni visste vad jag funderar och funderar, går igenom saker jag gjort och upplevt och skriver ner någon bra överskrift. Men där tar det slut! Jag kan ju inte bestämma mig för i vilken ordning mina punkter ska stå, inte ens vad jag vill ha med. Så börjar jag fundera på om mitt lilla försök till topplista är något som någon annan skulle vilja läsa, och kommer fram till att det är det nog inte. Så helt plötslig har jag ännu en gång tryckt på deleat och början till ännu en lista är borta.

Favoritlaget när det gäller fotboll - Degerfors IF (de rödvita)
Alldeles nyss började jag på en lista med favoritställen i Sverige eftersom jag tycker om att resa i Sverige. Ser ni någon lista? Nej!Tomt! Jag kunde ju inte bestämma vilka ställen jag gillar bäst och hur skulle jag kunna placera ett ställe före det andra? Alla platser har ju sin egen tjusning.

Om du skulle göra en topplista, vilken skulle du välja att göra då?

/Katarina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...