söndag 9 februari 2014

Grå-gnäll


Nu är jag uppriktigt trött på allt det grå! Var är solen? Vet inte när jag såg blå himmel senast. Jo, förresten, det var ju för en vecka sedan när sol och blå himmel visade sig i någon timme. 


Jag tycker ju om vinter med kyla och snö, men nu är vintern inbäddad i en grå vante trots att vi har en del snö. Drömmer om klarblå himmel och gnistrande snö istället för gråmulen dag med blötsnö.


Lillkatten vägrar gå ut, sitter i fönstret och där kanske hon drömmer om sommargrön gräsmatta och mängder av kul saker att jaga. Jag går ut för att få lite ljus. Promenerar och drömmer om ljusa sommarkvällar och våra små odlingar. Känner smaken av sockerärtor och doften av syren.

Katarina

3 kommentarer:

  1. Jag kan bara instämma Katarina. Nog har vintern varit ovanligt grå så här långt. Vad hände med de där krispiga vinterdagarna med blå himmel,strålande solsken och gnistrande snö? Då när vintern är som bäst. Men än finns det hopp.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med. Nu är det allt grått. Kanske får vi fina dagar på sportlovet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jaa instämmer och önskar mera sol som tär på snön och värmer frusna hjärtan lite...hiih..

    Skickar över ett fång varma allahjärtanskramar♥♥♥ Kanske värmer det lite :)

    ~Lollo~

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...