fredag 3 januari 2014

Så mysigt


Jag har alltid tyckt att det har sett så mysigt ut när någon sitter och stickar på strumpstickor. För att inte tala om det där speciella klickljudet som uppstår när stickorna slår mot varandra. Jag har stickat mycket under åren men aldrig på strumpstickor för det har bara blivit fel de få gånger jag försökt. Tappade stickor, fula övergångar mellan stickorna och hårda maskor. Fast innan jul tog envisheten över, eftersom jag ville bli en del av den där mysiga bilden som fanns i mitt huvud, och jag började sticka. Beskrivningen hittade jag hos Lindas lantliga och så här blev resultatet. Jag blev så nöjd att jag nu måste ta tag i ett nytt vantprojekt.

Katarina



7 kommentarer:

  1. Åååh superfina - verkligen!! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fina!! Vad duktig du är! Vill också kunna sticka vantar men får för mej att tummen är svår....får nog ta och testa :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns instruktionsfilmer på Youtube. Min räddning ;D
      /Katarina

      Radera
  3. Hei - så flott blogg du har - åsså så fine votter du har strikket!! Kjempe fine!

    KlemKKann

    SvaraRadera
  4. Snygga tycker jag! Bra jobbat! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Ja nog har jag sticka mycket....förr....men ALDRIG med hjälp av strumpstickor, det går över min förmåga....det skulle jag aldrig aldrig klara, det kan jag lova....fast jag vill gärna ha hemstickade vantar och sockar för de är mycket skönare att ha på sig....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...