tisdag 2 juli 2013

Solen sken ikapp med mig

Det blev en underbar dag i solstolen igår. Solen värmde och jag hade en bok i öronen. Tänk vad bra det är att biblioteket lånar ut mp3-böcker så att man kan sitta där med näsan i vädret och samtidigt "läsa". Det var annat när jag var barn och jag satt med näsan i en bok på stranden hela dagarna. För att kunna läsa var det keps eller hatt på huvudet och resultatet blev en konstant vit panna under några somrar.

Det blev en liten trädgårdsrunda på kvällskvisten och jag lyckades fånga en pyttteliten fjäril på rosenkragen. Insåg på min runda att vintern har gått hårt åt vår nyponros som mest består av torra kvistar just nu. Den är i vanliga fall enormt stor och blommar yvigt med rosa rosor. 


Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...