måndag 1 juli 2013

Så kom den första semesterdagen

Den kom med lite sol och utefrukost. Fleecetröjan hängde på stolsryggen istället för på mig. Jag är glad för alla sol- och värmestunder som bjuds och njuter för fullt.

Till mitt sällskap hade jag en fantastisk trollslända. Den ser verkligen ut som ett urtidsdjur och fantasin sätter snart igång runt jätteödlor och dinosaurier. 


Den ser till och med skräckinjagande ut på ryggen mellan vingarna. Ni ser väl teckningen av en dödskalle? Allt för att skrämma sina fiender.



Ha en skön första dag i juli!

Katarina

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du fick på sländan och ja, den är utomordentligt vacker och häftig!
    Vi har det tyvärr kallt här och jag väntar på lite sommarvärme!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är fascinerande djur! och jättefina närbilder :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...