måndag 28 januari 2013

Reseplaner



Nu är huvudet fullt av planer, nämligen reseplaner. Under våren kommer hela familjen åka till New York och i höst ska jag åka till Venedig med min kör och då får maken följa med. 

Jag har aldrig varit i New York förut och huvudet snurrar av allt jag vill se och göra. Alla tips på vad och hur man ska göra är välkomna. 

Det där med föreställningsvärldar kan vara lite vanskligt för det är inte ofta bild och beskrivningar stämmer med det man upplever i verkligheten sedan. I somras hade jag en klar bild av hur det skulle se upp uppe på Varangerhalvön i Nordnorge utifrån filmer och böcker. När jag sedan stod där fick jag en helt annan bild, min bild med mina upplevelser. Som tur är så blir jag oftast positivt överraskad och det får jag hoppas gäller New York också.

Har du några reseplaner på gång? Eller du kanske har en drömresa som du går och väntar på att få genomföra?

Katarina

4 kommentarer:

  1. Är ju ingen resare när det gäller utomlands...håller mig bara i gamla Svedala...men GRATTIS till nya resplanerna :)
    Låter hur fint som helst...tänk så härligt att ha detta att se fram emot :)

    Önskar dig en finfin vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Men vad kul att få resa.
    Jag har aldrig varit i USA så jag har inga tips att ge.
    Men jag är säker på att ni kommer att få uppleva massor :-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Å vad härligt med en New Yorkresa. Själv skulle jag vilja åka till Paris i vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kommer iväg till Paris. Det är en underbar stad att vistas i.

      Kram Katarina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...