söndag 20 januari 2013

Dessa härliga katter

Operationen gick bra och livet efter den har hittills gått bättre än vad jag trodde. Man vänjer sig ganska snart vid att använda enbart en arm och sakta men säkert så blir den opererade armen mer och mer användbar. Jag har verkligen uppskattat min Iphone som enbart kräver en hand för användning. Wordfeud är ett bra tidsfördriv när man inte riktigt orkar företa sig något.


Nu var det här med katterna. Vår gammelkatt lever för det mesta sitt liv utan att bry sig så speciellt mycket om mig. Det är inte till mig han kommer för att mysa men om jag är sjuk på något sätt så kommer han till mig. Det är som om han har en vårdande sida i sin kattsjäl. För många år sedan däckade jag i influensa med riktigt hög feber. Då låg han tätt intill mig så gott som hela tiden febern satt i. När jag tillfrisknade gick han tillbaka till att ignorera mig igen. Det här mönstret har vi sett genom åren och nu var det dags igen. Gammelkatten ligger nära mig som om han verkligen vill ge mig omvårdnad. I natt försökte han krypa upp och lägga sig nära min opererade axel men jag föste iväg honom och efter det låg han raklång över mina fötter ända tills i morse när han behövde gå ut.


Får se hur länge han kommer ta hand om mig innan han börjar ignorera mig igen...

Katarina

1 kommentar:

  1. Se det som ett friskhetstecken! Den dagen han ignorerar dej är du återställd!
    Kram Ewa
    p.s skönt att höra att operationen verkat gå bra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...