måndag 14 januari 2013

Knyta ihop trådar



Ja, så är det faktiskt just nu att jag håller på att knyta ihop diverse trådar. Det känns ganska bra att göra det. Ibland knyter man ihop lösa trådar för att man har för många saker hängande över sig och ibland gör man det för att man ska göra något annat ett tag. 

Jag ska faktiskt göra något annat ett tag eftersom jag i morgon äntligen ska göra mina axeloperation. Den korta versionen är man ska ta bort en bit av nyckelbenet så att jag slipper ha ont mer eller mindre hela tiden. Efter det blir det sjukskrivning och rehabilitering i några veckor.

För att kunna gå på sjukskrivning har jag varit tvungen att knyta ihop några trådar och avsluta andra. Det kändes tillfredsställande att gå från kontoret idag och veta att jag hunnit med det jag skulle. Samtidigt så är jag sugen på att ta tag i några roliga saker som väntar på mig när jag börjar jobba igen.



En annan tråd som har knutits ihop är examinationsuppgiften för termin 1 på speciallärarutbildningen. I går lämnades den in och nu hoppas jag på att den blir godkänd. Termin 2 börjar nästa vecka så det är bara att börja läsa ny litteratur :)

Jag tror på det där med att göra bokslut ibland och knyta ihop trådar eftersom man mår så bra när man vet att saker och ting är avslutade. Det ska jag nog försöka göra lite oftare även om jag inte ska opereras.

Katarina




8 kommentarer:

  1. Oj har jag mail att vänta?! Men så roligt! :)

    Aha ska du göra operationen imorgon. Jag ska tänka på dig. Skönt att få det bortgjort och att du förhoppningsvis blir bra sedan.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med operationen i morgon och ta det lugnt efteråt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Det verkar som du har förmåga att strukturera! Då blir livet mycket enklare:) Hoppas du mår bättre efter operationen och snart får ta tag i det roliga projektet!
    Kul med ärvda växter, själv har jag en kaktus som ursprungligen kommer från min farmor som dog 1944. Så det känns lite som om hon finns hemma hos mej:)

    Onsdagskram i snöyran!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Nu är det ju onsdag idag när jag läser detta, så jag får önska dig lycka till med rehab och tillfriskning :)

    Önskar dig en finfin onsdag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Hoppas operationen har gått bra och du kryar på dig.
    Visst är det skönt att knyta ihop och göra klart för att vila i det som är innan något nytt fångar ens intresse :)
    Ta hand om dig vännen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas att det gick bra igår!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att operationen gick bra och att du har det bra nu. Förstår känslan!

    Kram och ta väl hand om dig!
    //Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...