söndag 1 april 2012

Varför är jag ingen löpare?

Det finns en sak som jag är avundsjuk på; och det är alla de som är motionsjoggare eller tävlingslöpare. När jag ser någon komma springande så tänker jag nästan alltid: "Lyckliga du som har karaktär och vilja att ge dig ut för att springa". Hela min kropp skulle vilja känna tillfredsställelsen av att avverka en löprunda. Jag vet hur det känns eftersom jag har varit där men inte verkar komma dit igen. Jag vet inte hur många gånger jag har börjat med att springa, kommit igång och börjat känna behovet, känt hur bra det känns att springa och så rätt vad det är så lägger jag av och bara inte vill springa mer. Hela mitt inre bara vägrar att fortsätta springa. Hjälp!


Nu har den där lusten att springa börjat krypa i min kropp igen. Jag vill så gärna vara en löpare som drar iväg på en runda och njuta av det. Inom mig så tänker jag att i år ska jag inte ge upp. Jag ska bara kämpa på och köra tills löpningen blir ett måste. Så kommer de "dåliga" tankarna att det ändå inte är någon idé att börja eftersom jag ändå kommer att ge upp.


Hur gör ni? Kämpar ni på och lyckas? Är ni ute och joggar? Har någon några goda råd och tips till mig? Finns det någon personlig tränare därute som kan peppa mig?

Bilderna idag? Jodå, det har snöat ett par gånger idag så löplusten har dämpats lite, lite...

3 kommentarer:

  1. Nej du, tyvärr inga goda råd härifrån. Jag gillar inte ens att springa men promenerar gärna. Fast inte heller det blir särskilt regelbundet...en tur i veckan till biblioteket eller skogen är väl ett medelvärde:)

    SvaraRadera
  2. Jag håller faktiskt med dig! Jag önskar att jag var en löpare, jag med. Och jag älskar att spana in alla springstilar! Igår såg jag en som sprang så lustigt för han liksom slängde upp fötterna ända mot knävecken för varje steg han tog. Det såg väldigt intressant och skumt ut!

    Själv sitter jag hellre på altanen i solskenet... :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker på John Cleese i Monty Python när han gör sina "silly steps" när du beskriver löparen. Det är kul att studera människor :))

      /Katarina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...