tisdag 22 januari 2013

Böcker och lillkatten


Ända sedan lillkatten kom till oss för snart åtta år sedan har hon varit omåttligt intresserad av läsning. Jag kommer ihåg när hon som en liten lurvig kattunge kröp upp på mitt bröst när jag låg och läste för att lägga sig mellan boken och mitt ansikte. Det har hon fortsatt med sedan dess. Så gott som varje gång jag tar mig en bok vill hon vara med. Allra först sätter hon sina dofter på boken genom att gosa lite med den och sedan lägger hon sig till rätta för att bli killad mellan öronen. Just nu är jag inte riktigt populär eftersom min opererade axel är lite i vägen och jag måste fösa henne åt sidan. Som tur är så har hon yngste sonen som hon älskar över allt annat och följer vart han går.

Katarina

4 kommentarer:

  1. Oooo såå gulligt och sött...ojoj vad mysigt att ha den mjuka varma missen där intill när man myser och läser en god bok...mmm...så gosigt!!!
    Vill också ha en sån...men våra hundar gillar dem inte :(

    Ha det så fint vännen♥
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt!! Så fin hon är:) Saknar vår katt så mycket, hon dog i somras, jag hade hoppats på några gosiga år till med henne...

    Kram till både dig och din bokälskare:)

    SvaraRadera
  3. Kulturell katt?Läser du högt för henne? Det gör jag ibland för vår Frasse när han kommer och lägger sig till rätta. Han verkar gilla det.Men det är kanske tur att ingen ser eller hör mer än vi två:)

    SvaraRadera
  4. En sån liten goding, dom är så söta när dom är så sällskaplig, jag älskar när våra kommer så där, men har man en ond axel så förstår jag om man tycker att man måste fösa bort dom lite lätt. Hoppas du känner dig bra och bättre i axeln! Ta väl bara på dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...