fredag 2 november 2012

Den sista vandringsdagen i underbara Italien

Den avslutande vandringsdagen sammanföll med min födelsedag och dagen blev ett minne för livet. De flesta firade födelsedagar försvinner ur minnet, men den här kommer jag alltid att minnas.


Här väntar en "nybakad" 50-åring på dagens vandring.

Den avslutande vandringen tog oss upp på Monte Faito. Vägen dit gick bland annat genom en kastanjeskog. Där växte minicyklamen  som vitsippor i Sverige.



Dagen var lite disig och dimmig stundtals men vi fick även njuta av solsken. Vi fick en fin vy över Positano.


Ett tag var vi riktigt inne i dimman och hade inte en aning om vad vi hade runtom oss.


Vi fick vår belöning när vi skulle inta vår medhavda matsäck.


De som gjorde vandringarna så minnesvärda var våra härliga vandringsguider Luigi och Vendela


Ja, det var allt från vår vandringsresa till Sorrento i Italien och nu vill jag göra reklam för WI-Resor som anordnar dessa vandringsresor. Gå in på deras hemsida och inspireras lite...


Jag vill hälsa till alla trevliga vandringskamrater och tacka för en rolig vecka!

Katarina

6 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till den nybakade 50-åringen säger jag då....hurra...hurra..hurra..hurra...
    Underbara bilder :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till dagen även om det är lite i efterskott! Det kan man ju inte tro att det är en 50 åring på bilden!
    Vilka fantastiska vandringsleder och vilka vyer, helt makalöst. Det är nog ha erfarna guider. Bekanta till oss var däromkring men dom resta själva och tyckte inte att dom hittade någonstans dom kunde gå.....då tänkte jag på er! Så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh Hej på dig! :)) Så glad jag blir av att se dig. Jag har aldrig gjort det, kanske har du visat någon bild av dig tidigare men jag har inte sett det. Vad du är fin Katarina! :)

    "...som vitsippor i Sverige", underbart! Och här har vi dem i små krukor...

    Kram och en fin helg önskar jag dig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Cyklamen som växte som vitsippor. Underbart det låter :)
    Grattis i efterskott fina du.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej igen och kul att du tittade in till mig! Jag passar också på att säga grattis! Vilken fin resa ni har gjort med hisnande utsikter och vyer! Och fantastiskt fina bilder du tar!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott snygging! :) Inte ser du ut som 50 inte. Ser jag lika fräsch ut som du om 10 år kommer jag vara lyckligt lottad. :)

    Och vilken fantastisk födelsedag du fick. Jag förstår att den kommer att stanna kvar i hjärtat länge, länge. Dina bilder är helt magisk aoch får mig att vilja sätta mig på ett plan till Italien direkt. Så otroligt vackert! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...