måndag 5 mars 2012

Att baka eller inte baka...

...det är frågan.


I dag när jag kom hem från jobbet skulle jag göra mig till lite och baka. Dels för att bjuda familjen på och dels för att ta med till jobbet i morgon. På menyn stod kanelhavrekakor och brownies. 

Ganska snart insåg jag att det inte var min kväll. Långpannan med den kladdiga och välsmakande browniesmeten slutade i en ökentorr mindre välsmakande kaka. Har inte en aning hur det gick till... 

Kanelhavrekakorna såg väl helt ok ut men de skulle dekoreras med smält choklad. Inga problem... i vanliga fall. I dag lyckades jag med att bränna chokladen i mikron. Så nu vet jag hur bränd choklad ser ut och luktar. Efter att ha tagit till det gamla hederliga vattenbadet istället så blev kakorna klara till slut.


Jag får rapportera vad kollegorna tyckte i morgon...

3 kommentarer:

  1. Tror dina kakor smakade jättegott! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  2. Misslyckat brukar bli gott, godare än gott :-)

    SvaraRadera
  3. Kakorna blev faktiskt riktigt goda! Så det receptet hamnar i listan på sådant man kan göra igen.

    Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...