lördag 21 januari 2012

Hyttområdet

Brattfors hytta
I min by finns det en gammal nedlagd hytta. Runtom hyttan kan man se lämningar av de byggnader som en gång har funnits där. Om man ser på riktigt gamla vykort får man en känsla av hur det såg ut när hyttan var igång.
Lungälven
Det infinner sig en speciell känsla när man strosar runt på hyttområdet. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag plötsligt gjorde en tidsresa och befann mig mitt i hyttans storhetstid. Härom dagen tog jag mig en promenad ner till hyttan och fotograferade ännu en gång. Just nu är det så vackert där nere med all isbildning vid älven.

Bron vid hyttan
Om man vill besöka hyttan så finns kontaktuppgifter under följande länk: Brattfors Hytta


1 kommentar:

  1. Härliga bilder, o så kul o se hur det ser ut om vintern!!

    Klem Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...