onsdag 6 oktober 2010

Gästrum

När äldste sonen flyttade ut och tog alla sina möbler med sig öppnades nya möjligheter. Han behövde ju någonstans att hålla till när han var hemma och våra övernattande gäster behövde någonstans att sova. Hittills har de fått tränga ihop sig i mitt arbetsrum. Bäddsoffan som de har trängt ihop sig i försvann också med sonen. 

Jag började med att måla trägolvet vitt. Väggarna var ganska ok. Sedan kom jag på att vi hade en gammal säng med lådor kvar från pojkarnas yngre år. Den var ful, sliten och träfärgad med blå detaljer. Eftersom jag redan var inne på vitt så blev även sängen vit. Tänk att en möbel kan förändras så av färg och nya lådknoppar. Förra veckan blev kuddarna i sängen klara så att man kan använda den som soffa dagtid. 

Det är så skönt att faktiskt bli riktigt nöjd med något man gör. 

..eller så kan det bli som för Nalle Puh:

"När man är en Björn med Mycket Lite Hjärna och tänker Ut Saker,
upptäcker man ibland att en Idé  som verkade vara riktigt Idéaktig inne i hjärnan,
är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

Hoppas att mitt gästrum fungerar inför andra människors ögon också...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...