söndag 4 maj 2014

Öland och soluppgången


En morgon ställde vi klockan på 5.30 för att se soluppgången och möta ljuset. Vi hade under natten stått längst ut på piren i Böda hamn och hade härliga vyer utanför fönstret (ni börjar fatta att jag är svag för vackra vyer). Det var hav och horisont så långt ögat nådde. 


Vi mötte inte så mycket mer än morgonpigga fåglar under denna vackra soluppgångstimme. Efteråt var det riktigt gott att lite småfrusna krypa in i husbilen och äta frukost.

Vi alla sparar på så många olika saker och jag sparar på bildminnen. Jag blundar och får fram bilder, känslor och ljud. Det är så bra att kunna plocka fram dem när man behöver lite "meditation" i vardagen.

Katarina


5 kommentarer:

  1. Kikar in för en vårhälsning ♥
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Som alltid får dina bilder mig nästan att tappa andan Katarina. Så vackert! Och då kan jag tänka mig att det var än vackrare att stå där och se solen gå upp tillsammans. Tack för att du delar med dig av allt det vackra som finns i ditt liv.♥

    Ta hand om dig och njut av sköna maj.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland tänker jag att om jag hade målat av det här så hade ingen trott att det varit på riktigt. Tur att kameran finns vid sådana tillfällen så att man kan minnas länge.

      Vad kul att du tittar in och lämnar en kommentar trots att du inte bloggar längre!

      Kram Katarina

      Radera
  3. Mmmm så härligt det låter..jag har inget svårt att gå upp på morgonen, jag tycker nog närapå att det är den bästa tiden, innan andra är uppe....och gärna då gå ut, lyss till fåglarna och njuta av den klara rena luften....och även om jag inte bor vid något hav så kan man känna en frid inom sig bara av att få ha naturen nära sig....även om givetvis ett stilla kluckande från havet inte hade gjort något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att vara morgonmänniska! Jag skulle önska att jag var det, men tyvärr så lider jag varje morgon klockan ringer. Jag har väntat på att man tydligen ska bli piggare på morgonen ju äldre man blir. Fast det verkar inte gälla mig. Så när vi ska upp tidigt och skåda vackra saker är det en kraftansträngning till att börja med. Fast när jag väl har kommit igång så går det ganska bra.

      Ha det gott!
      Katarina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...