fredag 25 april 2014

Öland igen och först södra udden

Husbilen har blivit utsläppt och vi likaså. Årets premiärtur blev en långhelg på Öland med fantastiskt väder och vackra vyer. Jag fick min beskärda del av hav och maken av fågelskådning. Vi fick också en portion trevlig sällskap då vi träffade barndomskamraten och hennes man under två kvällar.

Ölands södra udde med Ottenby är alltid vacker på olika sätt. I oktober när vi var där sist fick vi vara med om kalla och klara höstdagar,nu fick vi istället möta våren med strålande sol och vårvindar friska. Den här gången knallade jag upp för alla trappsteg i Långe Jan.


Det var värt vartenda trappsteg när jag stod där uppe och hade fantastiska vyer åt vilket håll jag än tittade.


Katarina




2 kommentarer:

  1. Vilken utsikt!! Och så härligt med en husbil. Blir lite avis :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Så läckert!! Toppenfin utsikt :))
    Nån gång måste jag bara besöka Öland och Gotland!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...