tisdag 4 mars 2014

Kaffe? Nja, tack!


Kaffe i alla olika former har verkligen smakat gott. Den första muggen på morgonen tillsammans med kollegorna innan dagen börjar på riktigt, mmm... På förmiddagen när jag behöver en kort paus har kaffet kommit till sin rätt och kanske en mugg framåt eftermiddagen. Det stora glaset med varm mjölk och kaffe på lediga dagars frukostar, så gott! Det var då det...



...kan bara inte dricka kaffe sedan jag var sjuk förra veckan!! Tål knappt doften av det. Inte ens en kopp te fungerar. Inser då vilken funktion muggen kaffe har. Inte tar jag paus för att dricka ett glas vatten, för det glaset tar jag i förbifarten. Svårt att sitta kvar och njuta av frukosten utan det där stora glaset med mjölkkaffe. Folk som blir bekymrade vad de ska servera när man varken vill ha kaffe eller te.

Det är säkert övergående eller så är jag så detoxad från koffein och övriga 51 gifter (kanske en skröna) att jag förblir en som inte dricker kaffe (skulle inte tro det men...).

Katarina  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...