söndag 3 november 2013

Filosofiskt lugn


Vid den här tiden på året är det stilla ute i naturen, väldigt stilla. Allt verkar ha dragit sig tillbaka i väntan på vinterdvala. Det är som ett filosofiskt lugn har tagit naturen i besittning.


Jag önskar mig samma lugn just nu. Med mycket jobb och studier får man ta vara på varje tillfälle till avkoppling. Då är vandringar i naturen guld värt.


Slutar aldrig fascineras av naturens cykler. För ett halvår sedan gick vi på samma ställen och tittade på vitsippor och ljusgrönt lövverk.


I går stod mossor för det enda gröna vi kunde se och det var inget vidare fotograferingsljus så kameran hängde mest kvar på axeln.

Ha en fin vecka och samla på sol och ljus!

Katarina


4 kommentarer:

  1. Men väldigt vackra bilder ändå trots att de inte är så färgsprakande!

    Må så gott!

    Anki

    SvaraRadera
  2. Vackert med visset också och nu återgår det tidigare levnadsglada, vårystra, krispiga, till jorden för att göda med näring till nästa vår .)
    Idag kan jag samla på ljus..här börjar dagen med sol och blå himmel :)
    Ha en fin dag
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Det sista fotot på mossan och svampen (om det är en ) är ju rent magiskt! Ett underbart kort. Som om den svävar ovanför det gröna. En ren njutning att beskåda.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Ja nu har naturen gått till vila för en stund:) Jag längtar till lite frost och kyla, då känns det lite magiskt ute tycker jag:) Ha det gott vännen! Kram från Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...