måndag 12 augusti 2013

Förgängligt eller...

När jag för ett år sedan tänkte avsluta mitt bloggande så kom det upp alla möjliga tankar om bloggandets varande eller icke varande. En av dessa tankar handlade om att om jag nu stänger ner min blogg så är alla mina tankar jag skrivit ner under åren borta. Det kändes lite sorgligt. Nu var det inte därför jag fortsatte blogga utan det handlade om att jag i slutänden inte var klar med det här.


Utan att veta om mina tankar om att allt man under åren skrivit skulle vara förgängligt så skrev Agneta på Snäckskalsdalen om att hon fick sin blogg upptryckt i en bok. Intressant tyckte jag, men gjorde inte slag i saken förrän nu.

Gå in på http://blog2print.sharedbook.com/blogworld/printmyblog/index.html och följ instruktionerna. Just nu är det lite rabatt på priset tror jag. Jag valde att göra en bok av mitt första bloggår för att testa hur det blev och jag blev så nöjd att jag kommer att göra fler böcker. Det blev en minnesresa när jag satt med den i handen. Så mycket jag hade glömt bort. 


Njuter av de absolut sista timmarna av ledighet för den här sommaren och funderar på om det ska bli oväder eller ej. Ena stunden klarblå himmel och i nästa stund lite muller och mörka moln. Vägrar dock att gå in utan sitter under taket på altanen och växlar mellan fleecetröja och linne.

Katarina

3 kommentarer:

  1. Så underbart! Visst är det fantastiskt att "läsa sig själv" en stund senare, så mycket man glömt, så många ordvändningar man inte visste om. Ibland undrar man "är det jag som skrivit detta?" Jag har precis tryckt en bok genom BookOnDemand - BoD, det är en samling av mina bloggkåserier och förhoppningsvis en start på något nytt och spännande (och fruktansvärt läskigt!). Den har precis kommit ut till försäljning hos en del nätbokhandlare och fler följer och snart ska den även formateras till e-bok. Det är en spännande tid som jag tycker fler bloggare borde prova på. Det skrivs så oerhört mycket bra, det finns så fantastiskt många poeter och författare i Blogglandia. Och så finns det otroligt många skickliga fotografer som borde komma ut med fotoböcker så fler fick njuta av sköna bilder...:-) Ha en fin dag! Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej! Men vilken underbar idé att få sin blogg i en bok! Det måste jag kolla närmare på så tack snälla för tipset! Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide och så fint det ser ut att ha blivit!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...