onsdag 31 juli 2013

Påfyllt med råge!


Jag har verkligen fått påfyllt med sol, frisk luft och vackra vyer den här sommaren. Idag kom vi hem från några dagars vitamininjektion i Danmark. Där har sol, värme och hav gjort allt för att fylla på våra energidepåer.


Vi tog färjan från Göteborg till Fredrikshamn och åkte sedan vidare till Lökken med husbilen där vi ställde oss på Lökken Strandcamping. Det är en liten och mycket trevlig camping med ett fåtal meter till den långa trappan som leder ner till stranden vid västerhavet.


Det var första besöket i Lökken, men inte vid den danska västkusten. De långa sandstränderna, det oändliga havet med sin horisont lockar mig hela tiden.


Vi cyklar och vandrar mycket, mest hela tiden och jag blir aldrig mätt på havet. Här kan man nämligen cykla på stranden och en av dagarna blev det en tur på 25 km på stranden längs västerhavet.


Som om inte det här var nog så bjuds man på fantastiska solnedgångar, men det bjuder jag er på i morgon.

Katarina

8 kommentarer:

  1. Så vackert! Jag är väldigt hemkär och har svårt att slita mig härifrån sommartid - men dina bilder får mig att bli lite sugen på en tripp söderut :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert!!
    Och vilket paradis att kunna cykla på stranden med havet! :-)
    Det skulle jag verkligen vilja uppleva.

    Kram Anki på Skaftö

    SvaraRadera
  3. Otroligt härliga bilder. Har blivit lite sugen på Danmark i sommar men det får bli ett annat år, i år åker vi till Bulgarien.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Men OJ så vackert!! Hade aldrig föreställt med att det kunde se ut så där i Danmark! Nästan som i utlandet ju....vilket det iofs är hehe :))

    SvaraRadera
  5. Hej. Jag tror att vi är många som har fått chans att ladda batterierna denna fina sommar. Så vackra bilder du visar, jag kommer tillbaks så jag får se dina solnedgångar oxå. Ha en fortsatt fin sommar.

    SvaraRadera
  6. Dessa bilder kan du sälja till danska turistbyrån och dom kommer att bli invaderade av turister! Helt underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vad härligt med en Danmarks tur, vi var där förra veckan. Vi bodde i Ålborg, men var även i Lökken jag gillar stränderna och även affärerna där:) Må så gott och härliga bilder!! Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt att så otroliga stränder ligger förhållandevis nära oss. Har några gånger varit i närheten av ert resmål och dina bilder förmedlar verkligen det vida öppna ljuset och havet. Cykelbilden är en riktig höjdare. Välgörande med en person som inte poserar framför kameran utan vilar i sina egna tankar...
    Sol fr Tina på Hönö

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...