söndag 28 oktober 2012

Det var på Capri vi mötte varandra....

...nej så var det ju inte riktigt, men på Capri mötte vi ännu fler vackra vyer och upplevelser. Vi det här laget började det nästan bli fullt i huvudet med allt vackert som jag hade fått se på kort tid. 

Vi åkte med färjan från Sorrento en soldisig morgon för att tillbringa en lång dag ute på Capri.


Från hamnen vandrade vi upp till Axel Munthes "Villa San Michele". Om jag inte minns helt fel så krävdes det 1000 trappsteg för att ta oss dit. Det var i vilket fall mycket svettigt, brant och vackert.


Strax under vägkonstruktionen uppe i berget kan man ana de slingrande trappor som vi vandrade uppför. Det vita huset som syns uppe bland pinjeträden är Villa San Michele.



Efter ett besök i Villa San Michele och lunch i Anacapri var det dags att ta linbanan upp på Monte Solaro, Capris högsta punkt.


Vi blev väl belönade när vi kommit upp på toppen.


Katarina







12 kommentarer:

  1. Åh vilken utsikt, vilka vyer! Makalöst vackert. Jag vet inte om jag kommit hem igen efter en sån resa. Nej, jag hade nog stannat kvar. Njaa..hem och hämta familjen om de inte redan var med. SEN tillbaka och bort från det här kallvädret. Så känns det just nu men jag vet att jag skulle längta hem. Bäst att resa och sen fara hem och minnas. En vacker dag gör jag det också.

    En fin solig söndag önskar jag dig!

    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ju så vackert där! Vi har gjort exakt samma sak med linbana, San Michele och promenaden... Så ljuvligt!

    Har du läst Axel Munthes bok om San Michele? Den är väldigt kul!

    Och apropå din kommentar hos mig; KLART att du ska göra en almanacka!!! Du har har så många vackra bilder! Jag brukar använda mig av icafoto.se. Mycket lätt att göra, många varianter och att välja på och ofta bra rabatter som jag passar på att utnyttja. Där kan du även betälla superfina muggar med foton på och så. Perfekta och personliga presenter!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du har gjort samma resa. Det var verkligen vackert på Capri. Vi hade en vandringsguide som var uppvuxen där och hade massor att berätta.

      Jag har sökt efter boken om San Michele, men den är tyvärr slut på förlaget så nu har jag beställt den på engelska istället. Fick då reda på att originalspråket var engelska.

      Får nu se om hela släkten får fotoprodukter i julklapp.

      Krama Katarina

      Radera
  3. Det ser fantastiskt ut! Blir sugen på att ge mig ut och resa NU :)

    Om du tittar under Insekter och djur och scrollar ner till 2011 års inlägg, så hittar du flera bilder på ekorrmataren samt en ritning. Hade mataren i tidningen förra året – blev väldigt full i skratt när en läsare skickade in en bild på ekorrmataren i form av ett pepparkakshus ;)

    Ha en fin dag!
    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hänvisningen till ritningen. Nu är den utskriven och maken är på gång i tanken.

      Må så gott!
      Katarina

      Radera
  4. Oh my!! Ser helt fantastiskt ut. Känner att jag också vill ut och resa.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Ohh, myyy, det är alltså så vackert och vilken tur ni hade med vädret!
    Underbara bilder.
    Kram

    SvaraRadera
  6. underbara bilder,,coolt med lift ,,,men kanske utan skidor :)
    å missa nu inte...

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    redan 77 fina bloggar med
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  7. Hjälp, har sånn höjdskräck!
    Men du stora alpacka va vackert, en utsikt utöver det vanliga!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  8. Tänk vad mycket vackra platser det finns på vår jord!!
    Vilken lycka för dig att få vara med om detta fina och fota det så fint som du gjort:)
    Njuter av hela mitt hjärta, tack för att du delar med dig av det :)
    Ha det så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. Oj så otroligt vackert! Det är så häftigt när man kämpat sig upp på en höjd och belönas med en otroligt vacker utsikt! Underbart!

    Jag önskar dig en härlig start på veckan!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder! Blir alltid så inspirerad att gå ut och fota när jag ser dina bilder(även om typiska Göteborgsvädret just nu inte lockar..)Nu har jag fått ännu mer tips till nästa Italienresa. Längtar redan!

    kram Ewa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...