tisdag 16 oktober 2012

Att komma hem...

I dag vilar jag lite från min underbara vandringsresa i Italien. Det är lite tungt att återvända från sol, värme och vandringar till regn, fukt, kyla och stillasittande arbete. Efter jobbet tog jag tjuren vid hornen och tog mig ut i trädgården och gottade mig riktigt i alla höstfröjder med vackra löv, blommande kärleksört (nästan åtminstone), äppelträd, bortglömda morötter (men ack så goda de var), höstastrar osv. Nu känns det lite lättare att vara hemma igen...


Den kalla och regniga sommaren är nog orsaken till att kärleksörten inte vill slå ut och bli sådär vackert röd-rosa.


Fascinerande hur blomman greppar runt vattendroppen.


Jag hade helt och hållet glömt bort att vi hade morötter i odlingslådan. De smakade så fantastiskt gott att jag nog inte ska avslöja min upptäckt för övriga familjen... fast så ska man ju inte göra... 
Nej, jag får överraska dem istället!

I morgon återvänder jag till Italien igen och då närmare bestämt Pompeji.

Katarina








2 kommentarer:

  1. Man får lite semesterbakrus.....och speciellt tror jag när man varit på en sådan resa som ni varit på, omtumlande och massor av intryck att smälta. Och jag funderar fortfarande på dom fantastiska vyerna - jag är ju en vandrare, men jag har inte varit på så vackert ställe som ni varit nu! Upp me't på önskelistan!

    Den bilden med vattendroppen är ju en fullträff!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder...tänk vad naturen kan skapa bara för oss att njuta av helt gratis!!
    Önskar dig en finfin dag vännen♥
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...