torsdag 15 mars 2012

Mera studier

Så har jag för andra gången skickat in min anmälan till speciallärarutbildningen. Förra året var det 200 sökande till 30 platser och eftersom jag bara hade poäng i svenska från min grundutbildning så gick de före som hade läst mer svenska. Sedan dess har jag läst ytterligare 30 högskolepoäng läs- och skrivinlärning så nu hoppas jag att det ska gå vägen. 

Jag kan ju undra ibland om jag vet vad jag pysslar med egentligen eftersom det innebär tre år till med heltidsarbete kombinerat med halvtidsstudier. Det är väl så att om man vill något riktigt mycket så klarar man av det mesta.

Ibland när det känns som om det finns lite för många måsten (dock självvalda) så är det skönt att umgås med katterna här hemma. De ser oftast så oerhört sorgfria och tillfredsställda ut. I går fick vi oss många goda skratt när storkatten lade sig på rygg och bara låg där en lång stund. Det spelade ingen roll vad vi gjorde eller lockade med så låg han bara där och verkade fundera över livet.


1 kommentar:

  1. Gu vilken underbar katt!!
    Så kul o studera, vill oxå så gärna m med de avstånd som är här, små barn o mann som går på jobb mitt i natten känns det inte som om det är min tid nu!
    Xar fingrarna för att du kommer in!

    Klem Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...