lördag 24 mars 2012

Fokus!!!


Solen skiner och det ser ut att bli en toppendag!
Själv ska jag försöka behålla fokus mitt i allt det vackra och skriva klart en examinationsuppgift, läsa klart och göra en analys på Den hemliga trädgården samt lära mig en saga utantill.
Jag får försöka hitta ett fokus värdigt alla lökväxter som just nu bara har ett mål i siktet; att växa för att slå ut i blom.


Fast jag måste erkänna att jag faktiskt var uppe med tuppen.
Redan 06.00 var sömnen slut och mitt fokus började.

Maken drog iväg tidigt i morse för att eventuellt få syn på lappugglor tio mil bort. 
Han insåg antagligen hur tråkig jag skulle vara idag.

Ni glömmer väl inte att vara med i min UTLOTTNING

2 kommentarer:

  1. Du har fullt upp också utan trädgårdspyssel märker jag. Och ändå bjuder du söta snödroppar för våra ögon. Blir jättenyfiken när jag läser om sagan, jag använder berättande som metod i jobbet flera dagar i veckan så jag funderar på hur du gör när du studerar in en ny text för berättande. Kanske har du ett matigt tips till nästa berättelse jag behöver få in i skallen?Ibland känns det lite fullt där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en bok som behandlar berättandet i undervisningen som man kan hämta en del matnyttigt ur: Varför? En bok om berättelser i undervisningen av Ulf Ärnström. Jag brukar bara skriva stödord som jag tränar med och som jag sedan lämnar när jag ska berätta. Spännande att du använder berättandet i jobbet - en oslagbar metod :)

      /Katarina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...