måndag 10 oktober 2011

Upplyftande reflektion

Visst låter det lite djupt så säg med en upplyftande reflektion.
I själva verket handlar det om en nyinköpt spegel.


Jag har gått och grunnat på om det skulle vara snyggt med en stor spegel ovanför soffan i vårt lilla matrum.

Det rummet har blivit "lyft" ett flertal gånger. 
När vi flyttade in i huset fanns det enbart ett fönster mot norr med storskogen precis utanför. 
Ni kan ju gissa hur mörkt och tråkigt det var.

Efter något år så satte vi in ett fönster mot öster och vi tyckte att det blev så ljust och fint.
Sedan gick det några år igen och ett altanbygge planerades och därmed blev det en altandörr mot öster.
Nu var det riktigt fint och ljust.
Det kändes nästan som om man var ute i naturen inomhus.


Fast jag blir ju aldrig riktigt nöjd för jag tyckte att de som satt med ryggen mot fönstren såg ju inte allt det här vackra utan bara en tråkig vägg så lösningen blev en spegel.


I lördags bar det av mot det stora varuhuset i Karlstad och en spegel köptes in.
Nu är jag helnöjd (ett litet tag till)

2 kommentarer:

  1. Speglar är verkligen bra rumsförstorare! Själv önskar jag mig många fler speglar! kram

    SvaraRadera
  2. Jag skulle verkligen ha fler speglar om det man såg i dem var fint. Jag menar inte mig själv, att jag borde vara finare :)) utan inredningen, färger, tapeter och möbler. Den dagen jag vunnit massor av pengar då minsann ska jag fixa och greja. Om jag vinner och den chansen är ju minimal...

    Ha det gott! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...