söndag 13 mars 2011

Energirik

Jag har varit nere på Västkusten och hämtat lite energi under helgen. 
Där var det enligt min mening vår, men det tyckte inte västkustborna som jag träffade. 
De hade i alla fall snöfritt nästan överallt och man kunde se snödroppar i rabatterna. 


Hemma hos oss är det snö överallt och inga snödroppar.

Vi promenerade längs havet och jag insåg att det jag saknar mest här uppe i skogen är alla de ljud som finns vid havet. 
Man lägger nog inte märke till dem förrän man inte har dem omkring sig. 


Så vilken tur jag har som har mina föräldrar på Västkusten och faktiskt kan åka dit när jag vill.

4 kommentarer:

  1. Om det inte är vår när det är snöfritt och snödropparna blommar så när är det vår isåfall ;)
    Lyx att kunna åka iväg och möta våren
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att våren inte är mer än ett tiotal mil bort ;-)
    Härlig bild du tagit på havet! Det är en liten speciell känsla på Västkusten när det inte är fullt med turister överallt!

    Tack för dina fina kommentarer hos mig! =)

    Ha en skön söndagkväll, kram Maria

    SvaraRadera
  3. Va tyckte dom inte att det var vår när snödropparna blommor och snön är borta?
    Härligt att kunna åka iväg så där och möta våren lite tidigare en hemma kring.
    Ska väl inte klaga för på denna vecka som har varit så har snön smält bort i massor.
    Visst saknar man ljudet och doften av sjö/hav när man inte har det i närheten.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  4. Å så vackert! Nu längtar jag till sommaren som vi brukar tillbringa just på Västkusten!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...