torsdag 26 juni 2014

Knott till frukost


Idag sitter jag inte ute och äter frukost. Nej, för då hade jag blivit frukost för knotten. Jag gjorde ett försök med yoghurt, kaffe och en bok. Satte mig ner vid bordet under paviljongen men fick snabbt mängder av kompisar omkring mig. KNOTT! Lika snabbt plockade jag ihop allting och gick in och nu sitter jag här och tittar ut på min frukostplats.

Det är optimalt knottväder: fuktigt från nattens regn, vindstilla och halvmulet. Jag kommer aldrig vänja mig vid dessa knott. Funderar över deras uppgift i naturens väv, för de måste ju ha något större värde än att bara irritera mig. 

Hoppas att alla ni andra har en härlig och knottfri dag!

Katarina


2 kommentarer:

  1. Mycket knott ute här med nu. Blir att äta inne tills värmen kommer.
    Hoppas att du får en bra dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Såna kompisar kan man vara utan! Vi hade tur med andra ord på midsommar, det var inte så många av dem då! Eller så var det vår vildaframfart på 5kampen som gjorde att de inte kom ifatt;-)!
    Kram Ewa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...