fredag 11 april 2014

Memory med dåligt minne

Idag spelade jag memory med en sjuåring. Jag tyckte nog att jag hade lite övertag innan vi började eftersom vi spelade med mitt memory från min barndom så att jag kände igen bilderna bra. Pyttsan heller!


Av bilderna förstår ni att jag fick storstryk, 5 mot 17!!! Det värsta är att jag är stolt över de stackars fem par jag fick. Jag fick slita hårt för dem. Barnet gav mig ett bra tips: "Gör som jag och tänk på dem hela tiden. Då kommer man ihåg allt". Hm! Det var ju det jag gjorde och ändå gick det som det gick.

Kul hade vi i vilket fall och jag lovade att träna lite så ska vi ta en ny match nästa gång vi ses.

Ha en skön helg!
Katarina

2 kommentarer:

  1. Haha känner igen mig.. Jag är urdålig på memory. Förlorar alltid. Skrämmande! För memory är verkligen väldigt bra hjärngympa så man borde ju spela ofta och klara sig bättre.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Är inte heller så bra på det, spelar ibland med barnen på jobbet, men de är så snälla så de talar om vilket kort jag skall välja;-)!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...