torsdag 14 februari 2013

Miljöhjältar


Då var det torsdag igen vilket innebär att jag ska skriva något som är miljötänkt. Jag har funderat lite på det där med förebilder och vad de kan betyda för oss. Vi har alla säkert någon bild av en person inom oss som känns som en förebild, någon som kanske har gjort skillnad för oss på något sätt. Jag har funderat och funderat för att hitta någon som har varit en förebild för mig när det gäller miljöfrågor, någon som har fått mig att lyssna lite extra. Till slut hittade jag Maria Wetterstrand som fick mig att stanna upp och lyssna när hon pratade. Tyvärr hör man inte henne så mycket nu så jag behöver en ny förebild.

Här och nu efterlyser jag miljöhjältar/miljöförebilder. Ge mig många namn; kända som okända. Det viktiga är att de brinner för miljöfrågor.

Jag hörde en intressant tanke där man funderade på att göra ekologiskt odlad mat till det "normala" och istället märka maten som inte är ekologiskt odlad med "odlad med konventionella besprutningsmetoder" eller "odlad med gift". Spännande att vända på det som är så vedertaget.

Ha en fin Alla hjärtans dag!

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...