torsdag 1 mars 2012

Medicinsk yoga så njutbart...


I dag var det dags att äntligen kunna komma iväg på ett yogapass. Det var två långa veckor sedan jag kunde vara med senast. Den här stunden är värd så mycket för mig. Man kan bara vara där man är och tankarna fladdrar förbi utan att fastna. I början var jag mest fascinerad över att man kunde få träningsvärk av att lära sig andas rätt. Nu kan jag andas ganska bra och njuter av de övningar som görs för att kroppen ska må bra. I dag gjorde vi en övning för nacken som gav flashbacks till barndomen. Kommer ni ihåg när man köpte någon slags godis som började knastra i munnen när man åt det? Samma effekt blev det i nacken när vi gjorde den mycket långsamma och lätta rörelsen, det bara knastrade. Det var tydligen spänningar som lossnade och inget farligt alls. Inbillning eller ej så känner jag mig mindre stel i nacken just nu.


Jag tror att några av småfåglarna pysslade med fågelyoga när jag tittade på dem i dag. De sträckte åt alla möjliga håll.

Nu ska jag bara sjunka ner i soffan och njuta av lugnet som infinner sig i kroppen efter ett yogapass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...