söndag 12 juni 2011

Fruktträd

Fruktträd brukar inte trivas i vår trädgård.
Vet inte vad det beror på.
Vi har försökt med många olika varianter.

Det finns dock ett gammalt äppelträd som funnits här långt innan vi köpte huset.
Blommorna på det brukar vara mycket vackra medan äpplena ofta blir bruna inuti.


För många år sedan fick vi ett körsbärsträd av en släkting från deras trädgård.
Vi grävde ner det sådär lite halvhjärtat eftersom vi hade gett upp hoppet om fruktträd.
Det har envist hållit sig vid liv och så sakteliga blivit större och större.
Rekordskörden är  nog 3-4 bär...
...fram till nu,
 för nu det många gröna blivande körsbär på gång.


Ska vi äntligen få ett träd som ger skörd?

Hoppas, hoppas...




4 kommentarer:

  1. Så roligt! Hoppas att ni får en fin skörd i år.

    Tack för hejjaropen angående att jag är vegetarian. Visst är det konstigt att det ska vara så kontroversiellt att inte följa normen. Jag är imponerad över att du avstår sötsaker. Hejja dig. Jag skulle aldrig fixat det :)

    Jag önskar dig en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Skam den som ger sig. ;) Jag håller tummarna för at ni får en rekordskörd i sommar. :)

    Tyvärr kommer vi att bli helt utan äppelskörd i år. I helgen upptäckte jag att äppelträden har blivit angripna av någon spinn-sak till larver som tuggar upp alla blad och alla äpplen i en rasande takt. Trist men så är det när man vill odla ekologiskt. Då får man köpa att vissa år blir fruktlösa. Så i höst blir det köpe-äpplen istället. ;)

    Njut av era härliga körsbär och ha en fin vecka Katarina!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så roligt!! Hoppas ni får många goda bär i år :)

    Kram Maria

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...