lördag 14 maj 2011

Dålig koll

Sådant som man inte har riktigt koll på ligger ofta och gror och irriterar.
Jag  brukar kallade dem för "lösa trådar som måste fästas".
Ibland handlar det om saker man måste göra som inte riktigt hinns med och ibland handlar det om ting som blivit för många.

Vi har en jätttebra källare med mycket utrymme för alla våra ting,
men hur och varför har det hamnat så många saker där...
...och när blev den överfull?

Jag trodde att vi skulle få massor av utrymme 
när sonen fick egen lägenhet och plockade med saker hemifrån.
Tyvärr skrapade han bara på ytan...

I går kväll (jodå en fredagkväll) fick jag nog
 och släpade med maken ner i källaren för att börja projekt källare.
Vi hann med en del av ett inte så fullt rum 
och i morse fyllde vi bilen med skräp och åkte till soptippen.
Det kommer att bli många fler resor dit eftersom vi bara har börjat.

Trots att det handlar om en liten del av det hela så börjar jag redan känna mig "lättare".

Varför kan man ju undra...
...jo, jag har fäst ihop några lösa trådar 
och vet nu vad som finns i hyllor och skåp 
samt att det som ligger där är sådant som används.





6 kommentarer:

  1. Jag/Vi lever i ett hus med "många lösa trådar"...förvisso har vi börjat röja flertalet gånger...suck...Men det är skönt när man fått undan och fått in luft...

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Vad skönt för dig :-) Vet precis, förstås, vad du menar med lösa trådar ....

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  3. Vilket klokt och fint inlägg!! Håller helt med dig, tack för inspiration, jag ska knyta ihop några trådar här hemma idag!:)

    Kram du fina bloggvän!

    SvaraRadera
  4. Ju större man bor desto mer samlar man på sig! För många år sen bodde jag på 25 kvm, då fick man väga för och nackdelar med varje pryl man hade. Nu bor vi på ca 140 kvm plus utehus, garage mm. Nu har vi fullt överallt ändå...
    Men det är skönt att få det rensat!

    Hoppas helgen varit riktigt bra och att du får en härlig fortsättning på söndagen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Du är så klok och vi kan nog alla känna igen oss i de lösa trådarna. Och det blir nog ofta så att livet går sin gilla gång och man är så inne i vardagen och alla dess bestyr att man inte tar sig tid eller ork att stanna upp och ta tag i de där sakerna som man borde ellr skulle vilja. Men desto skönare när man slutligen gör det. För det är ju det som det handlar om, att börja någonstans och sätta igång.

    Vad skönt att ni fick röjt en del och att tyngden på axlarna lättade. Det är faktsikt väldigt befriande att slänga och rensa. En billig form av terapi. ;)

    Sköt om dig Katarina och njut av veckan!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Lösa trådar,så underbart skrivet och vist är det så! Önsakr en fortsatt fin vecka Kram susanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...