lördag 5 mars 2011

Väntetid

När man har bestämt sig för att göra något kul kan väntan kännas oändligt lång. I går beställde min mamma och jag en resa till Nordkap och Lofoten. Det längsta jag har varit norrut tidigare är när vi ett par gånger har rest Kiruna-Abisko-Narvik och sedan söderut. För 20 år sedan var jag på en av de sydligaste öarna av Lofoten, Vaeröy. Tyvärr så hade vi riktigt oväder och den sjöresan glömmer jag aldrig. Vi kommer att få längta och vänta i ungefär fyra månader.

En annan väntan som verkat drabbat flera av oss är längtan efter våren. Jag kan se att ni som bor i södra Sverige kan börja ana våren medan många av oss lite längre norröver har vinterlandskap utanför fönstret. Men den kommer... tror jag...



6 kommentarer:

  1. Godmorgon fröken Kråknäs, så kul att du hittade min blogg!
    Nu ska jag se mig omkring här också..
    varm hälsn fr Tina på Hönö

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag ber om ursäkt om jag valt fel ord. Jag har inte haft det så lätt med att stava osv. Med slumpen menar jag att jag en dag satt och googlade och kom in på bloggar, jag visste inte var en blogg var och att det fanns.Men sedan gjorde jag ett val såklart att starta min egen. Vad spännande det låter med Nordkap. Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vänta är inte alltid så lätt och när man var liten så var det en mardröm.
    Som vuxen handlar det mer om förväntan och att längta är inte fel...Det är trevligt att ha något som ligger framför en och som är positivt.
    Klart att det blir vår för oss alla!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på något gott... Vad spännande att se fram emot. Hoppas det blir bättre väder än du verka ha förra resan norröver :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Åhh så härligt att ha något sådant härligt att se fram emot! Den nordnorska naturen är ju helt oslagbar!
    Ha en skön lördag, kram Maria

    SvaraRadera
  6. Fniss.... påminner mig om en resa som vår familj gjorde till Nordkap när jag var i yngre tonåren. Totalt 10 eller om det var 14 dagar i bil. Väldigt mycket bilåkande!! Och så kommer vi upp till Nordkap - vi konstaterar att det är så dimmigt att vi inte ser handen framför oss. Sen sätter vi oss i bilen och åker hemåt igen....
    Men jag har hört att det ska vara fantastikt;-)
    (Och vi hann allt se en del annat på vägen!)

    Hoppas verkligen att ni har bättre tur!!

    /Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...