måndag 31 januari 2011

Långsam tid...

...eller vad jag nu ska kalla det. Jag menar i alla fall att saker som kräver mycket tid och noggrannhet är långsam tid. Man kan inte koncentrera sig på något annat och hinner tänka många tankar, höra många ljud och så vidare...

Jag har sytt ett lapptäcke helt för hand. Varenda litet pyttestygn är sytt för hand. Varje tygbit har en historia eftersom de är klippta av gamla kläder och lakan.  När jag håller i mitt alster flimrar minnen både från tygbitarna och från tiden när jag satt och sydde. Det är som om mina tankar är insydda i lapptäcket. 

Tyvärr har jag svårt att besluta hur jag ska avsluta det hela med baksida och vaddering. Just nu tar jag fram det med jämna mellanrum och konstaterar att jag inte kan bestämma mig... och är ganska nöjd med det.


Här finns gardiner, shorts, örngott, en gammal skjorta...

Tycker nog att baksidan är snyggast

Små, små stygn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...