söndag 26 februari 2012

Ljuset...


Vilket underbart ljus det var ute i förmiddags och jag var ute för första gången sedan förra fredagen. Det blev ingen lång stund och inte många meter jag rörde mig. Jag kom dock upp till bäcken ovanför huset och där vällde svallisen ut över bäcken. Skulle ha kunnat stanna där länge för att fotografera alla vackra isformationer och porlande vatten men orken tog slut efter en stund. Några foton blev det ändå...




När jag kom tillbaka till trädgården igen så hittade jag lillkatten som satt och spanade på småfåglarna. Hon hade verkligen hittat sig ett bra gömsle för att kunna spana osedd. Nu är ju inte småfåglarna så dumma att de går på den finten utan de håller sig undan ett tag och till slut gav hon upp och traskade vidare.





2 kommentarer:

  1. Vackra isformationer!! Sånt vill jag se mer av c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Så här års behöver vi allt ljus vi kan få!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...