onsdag 22 februari 2012

Det blir bara bättre...


I natt vände det! Nu väntar jag på att rösten ska återvända och att jag ska sluta hosta vid varje ansträngning eller försök till prat. Jag har till och med bytt ut sängläge mot soffläge. Fast det är nu som ångesten över vad jag skulle ha gjort på jobbet den här veckan kommer. Innan har det inte funnits ork till att ägna det någon tanke. Eftersom jag själv är ansvarig för mina uppdrag så är det ingen annan som gör det åt mig om jag är sjuk, så det kommer att bli en hel vecka att jobba igen. Det är säkert många av er som känner igen fenomenet.


I dag började bokrean runtom i landet. Vi har ingen bokhandel i vår lilla stad längre utan det är de stora matvarukedjorna som får ta hand om bokrean. Det säger sig självt att utbudet då blir begränsat. När jag flyttade hit för 23 år sedan levde stadens bokhandel och den drevs av, som jag kommer ihåg, av två lite äldre damer. Det var en sådan där bokhandel som luktade härligt av böcker och diverse pappersvaror. Man kunde gå länge där och bara titta. Med nätbokhandlarnas inträde i våra liv så var utgången given... de sista ägarna lade ner affären efter en tid. Jag har anpassat mig efter förutsättningarna och blivit en bokköpare på nätet. När det kommer till bokrea så vill jag verkligen botanisera bland utbudet så då blir det en resa till Karlstad. Där finns det en bokhandel med den där härliga doften av böcker och pappersvaror. Bara jag blir frisk så står resan på programmet nästa vecka.



Har ni gjort några fynd på bokrean ännu? Ge mig en hint av livet utanför min egen lilla sjukstuga...


8 kommentarer:

  1. Skickar många energi och krya kramar till dig! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Känner energin komma...

      Kram Katarina

      Radera
  2. Jag hoppar över bokrean i år - har tyvärr redan alldeles för många olästa böcker här hemma!

    Underbara bilder ännu en gång! Hoppas du är mycket bättre/friskare/piggare nu! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krafterna kommer sakta men säkert tillbaka.

      Vad roligt att du gillar bilderna.

      Katarina

      Radera
  3. Varje gång jag ser filmen you got mail så tänker jag att jag vill öppna en bokhandel som Meg ryan har i dne filmen. Mysigt!

    Sköt om dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag har fantiserat och drömt om Meg Ryans bokhandel!!! Tänk vilken dröm att få äga en sådan.

      Katarina

      Radera
  4. Hej! Tack för besöket och kommentaren på min blogg! KUl att hitta till din fina blogg. NU ska jag kika runt lite här. Jag tror att du har helt rätt i att en lapp i en låda funkar lika bra, men det känns mysigt med de små dockorna på något sätt! Ha en skön kväll och fortsätt att krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer ihåg att det var lite mysigt att viska problemen till de små dockorna. En papperslapp är mycket tråkigare... Undrar så var jag har min ask.

      Katarina

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...