söndag 3 oktober 2010

Kärlek och hat



Kärlek och hat ligger närmare varandra än man tror. Det är lite otäckt att med egna ögon se hur snabbt kärlek förbyts till hat. I går kväll var jag på hockey, en elitseriematch. Det var en fantastisk stämning. Fansen på ståplats sjöng och skanderade ramsor för att hedra sitt lag. Någonstans under matchen förändrades stämningen på ståplats till att istället hata motståndarlaget. Det slog omkull mig lite att kärlek så snabbt förbyttes till hat. Sedan pendlade det hela fram och tillbaka.

Jag kan inte förstå att man inte kan älska sitt favoritlag utan att behöva hata sina motståndare. Nu var det dock på ståplats som den här förändringen skedde. Det var ingen runtom mig på sittplats som kastade några onda ögon fastän jag jublade när bortalaget gjorde bra saker.

Hur matchen gick? Jo, mitt lag förlorade med ett mål. Inga hårda ord i bilen hem utan livet gick vidare;) Nästa familjederby blir i december. Det skulle vara så kul att få vara med om en hemmamatch någon gång, men avstånd är avstånd. Jag får nöja mig med sonens hemmamatcher i J20.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...