lördag 2 oktober 2010

Familjederby

I vår familj delas året upp i två delar. Den ena delen innebär att vi faktiskt har ganska mycket fri tid till att göra det vi vill utanför jobbet. Den andra delen består av hockey. Tidigare när båda sönerna spelade hockey så var den fria tiden minimal. Eftersom de aldrig har spelat och tränat med samma lag så har allt varit dubbelt upp. Tidskrävande men ändå roligt. Nu är det enbart den yngste sonen som spelar hockey så den fria tiden har ökat i omfattning. Jag skulle inte vilja byta bort de hockeyintensiva åren för de gav en ganska skön gemenskap med de andra föräldrarna och man lärde känna varandra relativt bra. 

I kväll blir det hockeyderby inom familjen. Vi ska till Löfbergs Lila Arena och se Färjestad möta Modo. Maken och sonen håller på Färjestad medan jag ensam och allena vill att Modo ska ta hem segern. Tyvärr är inte den andre sonen med som också håller på Modo. Med åren lär man sig att inte vara så kaxig innan och psyka de andra för skulle det gå åt skogen så får man tillbaka det. Två mot en blir jobbigt. Jag kör den ödmjuka linjen med att de som är bäst i kväll vinner:) (Modo förstås!!!)

Ja, man kan ha kärlek till många saker. Jag tycker ju om att strosa runt i trädgården och bara vara. Härom dagen upptäckte jag att min kärleksört inte hinner med riktigt i år. Den brukar blomma så fint men inte i år inte. För lite kärlek kanske?

Må väl och håll tummarna för mig i kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...