fredag 2 januari 2015

Nytt och gammalt


Ett nytt år betyder egentligen ingenting. Bara nya dagar som kommer och går, om man vill se det så. Själv vill jag nog se det som en möjlighet till lite eftertanke med reflektion. Finns det något som jag inte har varit nöjd med som jag själv kan påverka till det bättre? Vad har varit riktigt bra som jag vill göra mer av? Det är ju dumt att bara låta tiden rusa förbi utan att reflektera över vad man gör med den.

En del kallar det att man avger nyårslöften när man gör sina förändringar. Andra kallar det att man sätter upp nya mål av olika slag. Jag tänker att jag har drömmar över hur saker och ting kan bli lite bättre på olika sätt. Oavsett vad man kallar det så handlar det om förändringar. 


2014 var ett härligt löparår för mig då jag började springa lite mer strukturerat. Det gav mig så mycket att känna att mina insatser gav resultat så det vill jag fortsätta med. Det viktigaste är att jag ska må bra av löpningen inte pressa fram tider eller kilometer. 

2014 var också ett år med en del resor och små utflykter. Lilla husbilen har gett oss så många möjligheter till olika upplevelser att jag bara längtar tills vi kan dra iväg igen. 


2014 innebar fortsatta studier på halvtid kombinerat med heltidsjobb. Det har tagit på mina krafter och stundtals har motivationen varit mycket låg. Nu är det en termin kvar, så förhoppningsvis är jag klar i juni 2015. 



Mitt huvud är konstant fullt med idéer och påhitt. Får se hur mycket av det som får komma ut och bli verklighet under året. Vem vet...

Katarina

1 kommentar:

  1. Jag avger inga nyårslöften. Varför skulle jag hålla dom liksom, bara för att jag säger dom åt mig själv just vid den tidpunkten på nyår. Nej, det hjälper inte mig något. Jag måste helt enkelt bestämma mig när det känns rätt och så gör jag så gott jag kan. Men en stunds reflektion och grunnande på året som gått brukar jag nog. Det brukar känns både förväntansfullt och lite vemodigt med ett nytt år. Hittills har jag känt idéerna poppa upp, både större och mindre. Jag tar det som det kommer. Precis som förra året egentligen :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...